maanantaina, marraskuuta 13, 2006

Viikonlopun hopeaketjukurssin satoa

Olin viikonloppuna hopeaketjukurssilla. Harmillisesti olin hyvin päättämättömällä tuulella, enkä saanut paljoakaan aikaiseksi. Aloitin kyllä monenlaistakin ketjua, mutta sitten en tykännytkään niistä ja ne jäivät kesken tai purin ne. Kurssin suurinta antia oli muiden kurssilaisten vinkit. Helmetin Paysanne opetti minulle ruorikukkasten tekemisen. Häneltä sain myös vinkin, jonka ansiosta piina oli mielestäni suorastaan helppoa punoa. Mutta tässä siis niitä kuvia:

Ruoriketju ja -korvikset 1mm langasta 6 ja 3,5 mm puikolla. Lukko ja korviskoukut vielä puuttuvat. Haluaisin tehdä tähän settiin myös kukkariipuksen hiukan paksummasta langasta, mutta se saa odottaa veronpalautuksia...

Käärme (half persian 4-1) 1mm langasta 6mm puikolla.

Minulla ei ollut tarpeeksi paksua hopealankaa ja siksi tein piinan kuparista. Lanka on 1,4 mm ja puikko 4mm.

Minulla oli myös 1,8 mm kuparilankaa, josta tein hiukan kuningasketjua. Tämä on niin massiivista, että taidan tehdä tästä avaimenperiä.Ketunhäntäketju oli makuuni jotenkin liian pyöreää. Tein sitä pienen pätkän sekä hopeasta että kuparista. Koska käärme ja piina olivat vaikeita aloittaa, mutta helppoja jatkaa, tein niistä molemmista aloituspalat.

Huomaatteko muuten, mitkä kuvista on otettu yhdeltä ja mitkä kolmelta iltapäivällä? Valon määrä todellakin vähenee nopeasti. Mitenkähän saan otettua kuvia ensi kuussa?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

minusta tuo ruoriktju on kaunis ja kevyt ketjuksi =) tiilia-kaasosi

Julia kirjoitti...

Eikös vain olekin! Minusta se on yksi naisellisimmista ketjuista. :)