keskiviikkona, tammikuuta 24, 2007

Sormuksia

Jämähdän helposti tapoihini. Minulla on tapana ostaa vain suuria helmiä. Minulla ei ole tapana tehdä pieniä koruja kuten korviksia ja sormuksia. Korjatakseni näitä puutteita tilasin viimeisessä kimpassa lähes ainoastaan pieniä helmiä, jopa kaksi nauhaa 4 mm helmiä! Ja eilen tein kaksi sormusta.

Nämä sormukset on tehty Eni Okenin ohjeella. Ensimmäisessä sormuksessa on poikkeuksellisen kaunis 8 mm fasettihiottu labradoriitti. Toisessa sormuksessa puolestaan on 8 mm botswana-akaatti. Molemmat sormukset on patinoitu. Patinointi sopii erinomaisesti labradoriitin kanssa, koska syvennyksissä patinassa on sama värien kirjo kuin labradoriitissa. Valitettavasti en saanut vangittua niitä värejä tähän kuvaan.


Sormusta oli hyvin vaikea saada pysymään oikeassa asennossa kuvaamista varten, ennen kuin lainasin Outin ideaa pujottaa sormus kankaaseen.

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nämä pesäsormukset on kyllä herkkuja. Ihania nuo fasettihiotut helmet!

Anonyymi kirjoitti...

Upeita sormuksia molemmat.
Sä olet taitava!

t.ninde

Anonyymi kirjoitti...

Kauniita sormuksia, varsinkin alin on kaunis!

Anonyymi kirjoitti...

Ihaneja! Mä en taas juuri tilaa isoja helmiä kun en oikein tiedä mitä tekisin niistä. :) Yleisin koko on varmaan 6mm. Lienen mielikuvitukseton.

annekk kirjoitti...

Ovatpa nuo sormukset kauniita. Erityisesti tuo alempi miellyttää omaa silmääni.

Julia kirjoitti...

Kiitos kaikille kannustuksesta!

Inkku: Älä kerro kellekään, mutta mä tilaan isoja kiviä, koska ne näyttää usein hyviltä ihan sellaisenaan. :D Mun mielikuvitus ei riitä pieniin kiviin. :) Ja sulla jos kenellä sitä mielikuvitusta on!

Anonyymi kirjoitti...

Mä luulen että en ole ikinä omistanut 12 mm:n helmen. Mull on sama ongelma kun Inkulla on,en oikein tiedä mitä tekisin niistä.
Tuo viimeinen sormus on tosi upea!

Anonyymi kirjoitti...

On kauniita sormuksia, on! Varsinkin alimmainen on mielettömän nätti! :)