sunnuntaina, lokakuuta 29, 2006

Huopanauhakoru

No vihdoinkin pääsen taas päivittelemään! :D Ensin oli liian pimeää, ja sitten loppui kamerasta akku. En löytänyt laturia. Kun löysin laturin, en löytänyt aikaa kuvata.

Äsken kävin pihalla kuvaamassa sormet aivan kohmeisina. Tuuli vei jatkuvasti kuvausalustani (monistuspaperin) mennessään... Mutta vihdoinkin minulla on kuvia näytettäväksi!

Ensimmäisenä esittelen huopanauhakorun. Olen tästä aika ylpeä. :) Nauha on suomenlampaanvillasta ja silkistä itse huovuttamani. Koruun kuuluu kaksi riipusta, joita voi vaihtaa tilanteen mukaan. Pienempi on aventuriinilehti ja suurempi akaattilevy. Nauhan voi solmia takaa ja antaa riipuksen riippua alempana. Toisaalta lehtiriipus näyttää kauniimmalta lähempänä kaulaa niin, että nauhat menevät niskassa ristiin ja tulevat sitten taas kaulan sivuilta eteen, vähän niin kuin kaulahuivi.

5 kommenttia:

Mags kirjoitti...

Tämä huovutetun nauhan käyttö on taas loistava idea sinulta!!
Kauniit sävyt :-)

Julia kirjoitti...

Kiitos! Mä tykkään ihan hurjasti huovuttamisesta! Mulla on paljon huovutettuja koruja ja olen tehnyt niitä myös oppilaideni kanssa (8-11-vuotiaiden). Tänä vuonna teimme äitienpäivälahjaksi sellaiset huopakorut, joista on kuva aiemmin blogissani (perjantai, 6. lokakuuta). Ne onnistuivat kaikilta upeasti ja minä olin oikein ylpeä pikku-oppilaistani. :)

Anonyymi kirjoitti...

Nyt on jo pakko kommentoida (ja selvittää, miten tämä kommenttiloota toimii...)! Julia, sulla on aivan mahtavia koruja ja todella selkeä, persoonallinen oma tyyli. Pidän tosi paljon siitä hopealehtikorusta ja samoin tästä huopanauhakorusta sekä ristikoista. Ristikoiden puolesta vähän "harmittaa", että olet ehtinyt toteuttaa saman idean eikä kanttini kyllä enää kestä toteuttaa omaa, kun vaikuttaisi liikaa matkimiselta. Hauska huomata, että jollain toisella voi olla hyvinkin samanlainen maku ja samanlaisia ideoita!

Julia kirjoitti...

Voi harmi Johanna! Kyllä sun nyt pitää vaan toteuttaa se sun oma idea, koska mä niin kovasti haluan sen nähdä (niin kuin varmasti moni muukin)! :)

Anonyymi kirjoitti...

Tämä kyllä näyttää niin kauniilta, ihanat värisävyt! Näyttävä kuin mikä. Tykkäys <3